čtvrtek 8. června 2017

Kynuté ovocné knedlíky ...

... dnešní dopoledne jsem trávila v kuchyni a připravovala si zásoby na prázdniny ... zásoby sladkých kynutých knedlíků ... plnila jsem je posledními zbytky marmelád a povidel z loňského roku a už teď se těším, na marmelády letošní 😊

Knedlíky jsem po uvaření nechala zchládnout, rozdělila do sáčků a dala zamrazit ... budou se hodit v parných dnech, kdy se mi nebude chtít postávat u plotny 😊


Kynuté ovocné knedlíky

500 g polohrubé mouky
20 g droždí
250 ml mléka
1 lžička cukru krupice
1 vejce
špetka soli
- dáme do pekárny a vypracujeme kynuté těsto

Na náplň použijeme sezónní ovoce ...
Vykunuté těsto rozválejte na 1 cm silný plát a rádlem vykrájejte čtverce o velikosti cca 6cm, vložte do něj ovoce a vytvarujte knedlík, dáme vařit do mírně osolené vroucí vody na cca 8 minut - než vyplavou na povrch, poté je vyndejte a propíchejte vidličkou, aby knedlíky zůstaly nadýchané. 

Dobrou chuť 😊


3 komentáře:

  1. Dobrý den,prosím nedáváte žádné mléko???droždí dáváte sušené????
    Děkuji za odpoveď,máte krásný blog
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. Leni samozřejmě dávám- 250 ml mléka, hned to jdu opravit :) Droždí dávám klasické, ne sušené.. krásný den, T.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji,Terezko, mě to bylo divné.Hezký den

    OdpovědětVymazat